handelsbetingelser

Let at handle og levering til døren

Handelsbetingelser hos webgrisen.dk – 5 trin, sådan handler du hos WebGrisen

5 trin, sådan handler du hos WebGrisen

1: Vælg de varer du ønsker gris, kalv, kylling, frisk fisk og/eller specialprodukter: pølser og frankfurter mv, og læg dem i indkøbkurven.

(Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 1000 kr. Ved køb > 400 kr, betales kun 49 kr. Ved køb < 400 kr pålægges fragtbeløbet 100 + 30 kr i genanvendelig kølekasse).

2. Klik på bestilling og gå til kassen.

3. Indtast dine forsendelses informationer.

4. Vælg forsendelses-/betalingsmåde og godkend handelsbetingelser samt persondatapolitik.

5. Tjek gerne at alle oplysninger er korrekte og godkend købet ved at indtaste dine betalingsoplysninger.

Har du spørgsmål : Ring 81444024, (åben 8-18) eller mail: webgrisen@webgrisen.dk

HANDELSBETINGELSER

Vilkår & betingelser for handel hos WebGrisen

Generelle oplysninger:

 Webgrisen administreres af:

OBJ ØKO
Holmegårdsvej 15
9320 Hjallerup

OBS reklamation og retur sendes til:
Trafikcenter Sæby Syd 2a
9300 Sæby
CVR nr.: 27570240
Telefon: 81444024
E-mail: webgrisen@webgrisen.dk

Betaling:

WebGrisen modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Anyday og Viabill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Anyday:

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.
Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Levering

Alle bestillinger foretaget frem til og med onsdag, afsendes til levering fredag samme uge. Bestillinger foretaget mellem torsdag og mandag leveres først kommende onsdag. Kølekassen vil stå på stedet du har angivet ved leveringen, i tidsrummet mellem kl. 07-17.

Vi sender pakker til hele Danmark*. Fragten er gratis for køb over 1000 kr. Ved køb for ml 500-1000 kr pålægges en fragtpris på 49 kr. ved køb under 500 kroner bliver du faktureret for den fulde leveringsomkostning 100 kr + 30 kr for genanvendelig frysekassen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer leveres med egen kølebil eller sendes med Xpressen – Hverdagslivets kurér ApS (Danmark).​

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår.
Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

* Kun brofaste øer.

Fortrolighed og Persondatapolitik hos WebGrisen

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi har vores hjemmeside hos i Woocommerce og betalingssystem gennem Nets, som fungerer som vores databehandler

Personoplysningerne registreres hos OBJ ØKO og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.webgrisen .dk er OBJ ØKO.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: webwrisen@webgrisen.dk

Fortrydelsesret

Såfremt du finder et kritikområde ønsker vi at du kontakt os hurtigst muligt telefon.: 81444024 eller mail: WebGrisen@webgrisen.dk

    Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    (Indsæt hvis relevant:
    Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)

    Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til WebGrisen@webgrisen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Returnering
    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
    Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Varens stand, når du sender den retur
    Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

    Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
    Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet
    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
    Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til:
    WebGrisen
    Trafikcenter Sæby Syd 2a
    9300 Sæby

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

    Ingen fortrydelsesret
    • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
    • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejne-mæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
    • Aftaler indgået på offentlig auktion.
    • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
    Alle forbedringsforslag tages imod med stor glæde.

    Reklamation fødevarer
    En reklamation skal ske på korrekt vis dvs. telefonisk eller mail, reklamationer modtages ikke via. SMS, Facebook og andre sociale medier.

    Ved køb af kød hos webgrisen.dk skal vakuum brydes kort tid efter modtagelse og varen skal enten spises eller indfryses, datoen på vores påsatte labels er til enhver tid gældende.

    Vi skal have din reklamation senest 1 dage efter modtagelse af varen og meget gerne før.

    Det er vigtigt du retter henvendelse til os, i det øjeblik du opdager fejl eller mangler ved din bestilling og her vil vi i de fleste tilfælde bede om fotodokumentation.

    Er der fejl på varen, må du under ingen omstændigheder smide kødet ud før du har fået et tilsagn fra os, vi skal have mulighed for at undersøge kødet såfremt vi ønsker det.

    Vi yder ingen form for garanti på produkter du har haft liggende i din fryser i flere måneder, det er dit ansvar at kontrollere kvaliteten ved modtagelse.
    Uanset hvad hører vi gerne fra dig, også ved den mindste tvivl om kvaliteten og alle reklamationer behandles med største respekt, hvis uheldet skulle være ude.

    Følger du ikke disse retningslinjer, kan vi ikke hjælpe i tilfælde af reklamation.

    Returpakker sendes direkte til adressen: Trafikcenter Sæby syd 2a, 9300 Sæby.

    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, husk også at informere om returnering af varen inden pakken stilles.

    Reklamation øvrige varer
    Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
    Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
    Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Varen sendes til:
    Webgrisen
    Trafikcenter Sæby syd 2a,
    9300 Sæby

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

    Klageadgang
    Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

    WebGrisen
    Trafikcenter Sæby Syd 2a
    9300 Sæby

    Du kan også maile din henvendelse til os: webgrisen@webgrisen.dk

    Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Center for Klageløsninger, Nævnens Hus
    Toldboden 2,
    8800 Viborg

    www.naevneneshus.dk

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

    Standardfortrydelsesformular
    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
    Til:
    Webgrisen.dk
    Trafikcenter Sæby Syd 2a
    9300 Sæby
    webgrisen@webgrisen.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
    __________________________________________________________________________________

    Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

    Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.06.2020 i samarbejde med E-mærket.